پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226648
خبر خوش وزير اقتصاد بعد بازگشت از آمريکا
تاریخ انتشار : 1395/07/22 12:36:03
نمایش : 999
وزير امور اقتصادي و دارايي ايران در بازگشت از واشنگتن ، از توافق با بانک جهاني و صندوق بين المللي پول براي توسعه همکاري‌ها با اين دو نهاد جهاني خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي طيب نيا که به همراه قائم مقام بانک مرکزي ايران براي شرکت در اجلاس سالانه بانک جهاني و صندوق بين‌المللي پول به پايتخت ايالات متحده سفر کرده بود، گفته است در جلسه او و هيات همراهش با رئيس صندوق بين‌المللي پول، پيگيري همکاري‌هاي فني بين دو طرف، مورد توافق قرار گرفت.

او با بيان اين که در نشستي با رئيس صندوق بين المللي پول نيز توافق شد که همکاري‌هاي دوجانبه پيگيري شود، اضافه کرد: «انتظار طبيعي ما در فضاي پس از برجام، ارتقاي روابط با اين دو نهاد بين‌المللي است.»

وزير اقتصاد ايران در حاشيه اجلاس بانک جهاني و صندوق بين المللي پول با وزيران اقتصاد فرانسه، سوئد، نروژ، ايتاليا، ترکيه، چين، هند و هلند ديدار کرد. او در اين باره اين ديدارها گفت که با همتايان خود درباره محدوديت‌هاي باقي مانده از سوي آمريکا براي مبادلات مالي با ايران، گفت و گو کرده است.

همزمان با سفر وزير اقتصاد ايران به واشنگتن دي سي، وزارت خزانه داري ايالات متحده دستور العمل جديدي درباره تحريم دلاري ايران منتشر کرد تا ابهامات موجود در تحريم معامله با ايران بوسيله دلار را روشن کند.

معاون وزير اقتصاد ايران اين اقدام دولت آمريکا را گامي مثبت دانست؛ هر چند گفت که تاثير چنداني در بهبود روابط بانک هاي خارجي بزرگ با ايران ندارد.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html